Київ, Львів: Берлін: Лондон: Торонто: Чикаго: Сідней: :: середа, 12 серпня 2020 року

українська демонологія

Переглядів: 5776
Додано: 09.09.2009 Додав: Anatoliyy  тем: 2
Hi 0 Рекомендую 0 Коментарі: 27
  • 17:49 09.09.2009
    0 0
    сьогодні потрапив до рук словничок української демонології (колись він вже був у неті, але безслідно зник). http://ukrajinoznavstvo.org.ua/folders/demonologij... тут є купа всього про всяких відьом, вихорів, богинь усіляких, чортів, дияволів, чугайстрів, мавок, вовкулак, лісовиків, русалок та купу інших міфологічних істот. досить пізнавально, щоправда, сайт новий, тому тільки словник демонології поки є.
     
  • 19:29 09.09.2009
    0 0
    Просто на Україні всі завжди відчували, що природа, будь-які рослини, ріки, моря, будь-які її явища живі...
    Можливо, наука майбутнього щось подібне колись доведе, тільки, користуючись іншою лексикою...
     
  • 21:46 09.09.2009
    0 0
    а мені було цікаво почитати - незвично якось, коли порівнювати з сучасною нудьгою. а всякі такі штуки - є навіть в тому щось дуже романтичне
     
  • 23:07 09.09.2009
    0 0
    До: Anatoliyy - #0

    у нас десь видавався хороший ілюстрований словник української міфології... томик такий... до 1000 сторінок.
     
  • 23:07 09.09.2009
    0 0
    Це таке надзвичайно поетичне народне сприйняття дійсності!

    ... Перелесники, повітрулі, мавки, лісовики ...
    Поетичне сприйняття сил природи
     
  • 23:41 09.09.2009
    0 0
    Цитата:
    у нас десь видавався хороший ілюстрований словник української міфології... томик такий... до 1000 сторінок.

    якщо видавався - знайду пізніше може, у когось зі знайомих є. я теж чув про такий. знаю, що є книжка з назвою "100 образів української міфології" - доволі непогана штука, але то не зовсім демонологія
     
  • 23:47 09.09.2009
    0 0
    У японців теж
    Цитата:
    не зовсім демонологія

    особливості світосприйняття ... з сатанізмом не пов’язані

    Відьом шукати не варто! То не ті відьми, які ввижалися пану Забрьосі!
     
  • 02:36 10.09.2009
    0 0
    До: Anatoliyy - #176698
    Маєте рацію - цих персонажів в українській демонології набагато більше, ніж в усій європейській разом узятій. Коли ми писали свою "Чарівну браму", кусали лікті, що не вдасться хоч половину цих персонажів задіяти. На жаль, об"єм не давав можливості. Але якщо взяти хоча б чортів - їх, на відміну від одного-єдиного російського чорта, дуже багато. І всі різні! Ми використали двох - чортика Куця і його тата. Мали величезне задоволення від опису цих двох характерів.
    Але все таки ЛЕСЮ напевне ніхто не перевершить.
     
  • 02:37 10.09.2009
    0 0
    До: Anatoliyy - #176698

    Ні. Це не те. Я говорю про чудовий енцеклопедичний словник... а не серію "100 найкращих..."
     
  • 21:47 24.04.2010
    0 0
    Як на Поділлі відьом шукали

    У Державному архіві Хмельницької області зберігається кілька дуже цікавих справ про те, як на Поділлі ще наприкінці XVIII та на початку XIX сторіч боролися з посухами, у яких традиційно звинувачували відьом.
    Перший з випадків стався 29 квітня 1798 року у селі Глибочок Гайсинського повіту у маєтку поміщика Іполита Ярошинського. Економ цього маєтку Мисевич, зібравши з усього села приблизно сотню жінок , “повелів спочатку утопити усіх в воду, а потім, притягнувши до річки двоє саней волових та поставивши на них по три полубочки, вивозив тими жінками воду у (інший) став, версти за дві і тамо розливав.” Про цей випадок у Гайсинське духовне правління доніс сільський священик Максим Богданович. З духовного правління донесення було спрямоване у Брацлавську духовну консисторію, де було розглянуте єпископом Брацлавським і Подільським Іоаникієм. Єпископ доніс про випадок світським властям – у Подільське губернське правління з вимогою: “С виновным поступить по закону”.
    Подібний випадок довелося розглядати цьому ж Іоаникію, але уже не єпископу, а “Архієппископу Подільському і Брацлавському і Ордена святої Анни 1-го ступеня Кавалеру” 1809 року. Вивчення справи, у якій набралося 23 сторінки тексту, тривало від 25 серпня до 10 грудня. Справа називалася так: “Дело о совершении суеверного обряда приказчиком села Лисца Ушицкого уезда Студзинским выразившегося в утоплении женщин с целью вызова дождя”. Суть справи, як про це доповів благочинний ієрей Феодосій Шакалович, полягала у тому, що “…цього року, минулого липня 6-го числа, селяни означеного села з прикажчиком Студзинським через суєвірність, нібито заради “излияния дожжа на землю”, жінок у воді, у ставку, що біля панського двору знаходиться, підвішуючи їх на шлеях та чіпляючи залізо, топив для виявлення серед них якихось відьом, із яких нібито виявлено сім, котрим Студзинський наказував щоб був дощ, а якщо не буде, то будуть покарані або ж, зробивши осикового хреста, хай несуть на границю”.
    Тут варто нагадати, що “на границю” – це на межу села, де ховали страчених, убивць та самогубців; мені ще недавно доводилося чути прокляття: “А щоб тебе на границю винесло!” Що ж до осикового хреста, то він символізує Юду (бо за українськими повір’ями Юда повісився саме на осиці, через те вона постійно дрижить і тріпоче своїм листям). Осиковий хрест (кіл) ставився на могилах тих, кого ховали на границі. Підозра у відьомстві падала на тих жінок, котрі не тонули, а тому до них ще й чіпляли залізо.
    Вивчення суті справи показало наступне: “…через посуху у минулому 1809 році у літню пору в липні місяці, жінки й чоловіки, припоминаючи минулі звичаї, зібравшись майже усією громадою села, купали жінок у ставу, що біля економічного двору, і пускали у воду на шлейках обережно одначе, що чинили задля розваги сільської та щоб був дощ, а при сьому раз одній жінці Парасці Гусочці на коліна був покладений плуговий леміш, котрий затягнув було її аж по шию, але потім, вийшовши вона із води пішла додому, і усе сіє відбувалося без усіляких образ жінок та обзивання котроїсь чим-небудь непристойним.”
    Як бачимо, розвага розвагою - але й “щоб був дощ ”.
    По цій справі було винесено таку резолюцію: “Эконому села Лисца Студзинскому строжайше предписанием подтверждено, впредь от подобного вышеписанному Суеверию крестьянское села Лисца общество воздержать, и недопуская оного отнюдь.”
    Валентин Бендюг
     
  • 23:16 28.04.2010
    0 0
    До: walwal1 - #194567
    Цікава історія!..
    То, як нема дощу, жінок потопити треба? Як це може бути пов"язана дощова хмара з жінкою, що занурюється в воду?
     
  • 04:00 21.05.2010
    0 0
    Майже таке саме писав Квітка- Основ`яненко у "Конотопській відьмі"
     
  • 22:19 04.07.2010
    0 0
    Люди-птиці… це ж теж із найдавніших міфів? І ще в Індії (вони ніби впевнені, що до Індостану звідкись від нас колись приїхали) ніби такі самі дивні створіння, якщо вірити міфам, колись існували:
    http://www.youtube.com/watch?v=RYYQXpy1SQk&feature...
     
  • 23:19 04.07.2010
    0 0
    До: ALizes - #197199

    А як на рахунок спільності з демонологією Японії? Схожа?
     
  • 15:02 05.08.2010
    0 0
    До: ГІТА - #197209
    Ну, … існують певні (забуті) традиції сприймати різні явища природи, рослини дещо антропоморфно чи проста як такі, що мають душі… розмовляють, можуть дати сили і т. ін.
    Є ж багато розповідей про «неупокоєні душі», що можуть приходити до живих… або такі, що біля якогось місця оселилися… чи вселилися в якусь тваринку… ну, тощо
    _______
    А взагалі-то в наш час, і в Японії, і на Україні … інопланетяни – загальні демони!
    Як говорила одна пані, «свистить наче вітер у вухах, то інопланетяни зв’язатися з нами хочуть…»

     

українська демонологія

Наші Друзі: Новини Львова