Київ, Львів: Берлін: Лондон: Торонто: Чикаго: Сідней: :: неділя, 24 березня 2019 року

Чи потребує Новий Заповіт священиків?

Переглядів: 56397
Додано: 20.03.2008 Додав: Даяна  тем: 15
Hi 0 Рекомендую 0 Коментарі: 332
  • 16:29 20.03.2008
    0 0
    Чи потребує Новий Заповіт священиків?
    Згідно з Біблією, у Старому Заповіті Бог встановив релігійно-обрядовий інститут священства. Священики виконували дві важливі функції:
    1.     До приходу Ісуса Христа вони були посередниками між Богом і людьми.
    2.     Основна місія посередництва полягала у жертвоприношеннях Богові, які були прообразом жертви Ісуса. («Бо кожний першосвященик, з людей вибраний, для людей настановляється на служіння Богові, щоби приносити дари і пожертви за гріхи, « (євр.5:1)«Усякий першосвященик настановляється для приношення дарів і пожертв. Євр.8:3)
    На зміну старому заповіту, який по суті нічого не вдосконалив і був лише підготовкою для інших надій, прийшов Новий Заповіт. Ісус приніс себе у жертву, закінчивши епоху жертвоприношень і став єдиним Посередником між Богом і людьми, замінивши собою обидві функції старозавітних священиків:
    1 Тим.2:5 «Один бо є Бог, і один Посередник між Богом та людьми, людина Христос Ісус».
    Це стислий виклад апостольського пояснення, яке викладено тут:

    «12 Коли бо священство зміняється , то з потреби буває переміна й Закону.
    13 Бо Той, що про Нього говориться це, належав до іншого племени, з якого ніхто не ставав був до жертівника.
    "14 Бож відомо, що Господь наш походить від Юди, а про це плем’я, про священство його, нічого Мойсей не сказав.
    15 І ще більше відомо, коли повстає на подобу Мелхиседека Інший Священик,
    16 що був не за законом тілесної заповіді, але з сили незнищального життя.
    17 Бо свідчить: Ти Священик навіки за чином Мелхиседековим.
    18 Попередня бо заповідь відкладається через неміч її та некорисність.
    19 Бо не вдосконалив нічого Закон. Запроваджена ж краща надія, що нею ми наближуємось до Бога.
    20 І поскільки воно не без клятви,
    21 вони бо без клятви були священиками, Цей же з клятвою через Того, Хто говорить до Нього: Клявся Господь і не буде Він каятися: Ти Священик навіки за чином Мелхиседековим,
    22 то постільки Ісус став запорукою кращого Заповіту!
    23 І багато було їх священиків, бо смерть боронила лишатися їм,
    24 але Цей, що навіки лишається, безперестанне Священство Він має.
    25 Тому може Він завжди й спасати тих, хто через Нього до Бога приходить , бо Він завжди живий, щоб за них заступитись.
    26 Отакий бо потрібний нам Первосвященик: святий, незлобивий, невинний, відлучений від грішників, що вищий над небеса,
    27 що потреби не має щодня, як ті первосвященики, перше приносити жертви за власні гріхи, а потому за людські гріхи, бо Він це раз назавжди вчинив, принісши Самого Себе.

    28 Закон бо людей ставить первосвящениками, що немочі мають, але слово клятви, що воно за Законом, ставить Сина, Який досконалий навіки! " (Євр.7: 12-28)
    «11. І кожний священик щоденно стоїть на служінні і багато разів приносить одні й ті самі пожертви, котрі ніколи не можуть винищити гріхи» .(Євр.10:11,12)
    12. Але Він, принісши одну пожертву за гріхи, назавжди сів праворуч Бога,
    «Але Сей Першосвященик одержав служіння тим пречудовіше, чим кращого Заповіту Він посередник , котрий утверджений на кращих обітницях» (Євр.8:6)
    «13. Кажучи: Новий показав ветхість першого; а те, що стає непридатним і старіє, близьке до зотління. » Євр.8:13
    «15. І тому Він є Посередник Нового Заповіту , щоб смертю Його, для покути від злочинів, учинених за першого Заповіту, вони, що прикликані, могли одержати обіцянку вічного спадку. 16. Бо, де є заповіт, там необхідно, щоб настала смерть заповідача.» Євр.9: 15,16
    7. Бо, якби перший Заповіт був бездоганний, то не було б потреби шукати місця іншому (Євр.8:7)

    У Новому Заповіті кожен християнин, який (на відміну від старозавітніх священиків, що приносили жертовні дари Богові), приносячи ДУХОВНІ дари, автоматично наділюється священством , але вже не у значенні посади, а у духовному значенні як результату духовної святості (1 Пет. 2:5, 9; Об. 1:6; 5:10; 20:6). Серед апостолів були старійшини, яких називали єпископами. Слово означає «наглядач» і тоді не мало поняття як духовного сану. Апостоли себе священиками не називали і інші християни їх так не називали. Апостоли були простими і скромними і не любили почестей. Вони не дозволяли іншим ставитись до них по-особливому. До них всі зверталися по імені. Їх не називали: «отче». Подібні пошани були характерні фарисеям: «І люблять вони передніші місця на бенкетах, і передніші лавки в синагогах, і привіти на ринках, і щоб звали їх люди: Учителю! А ви вчителями не звіться, бо один вам Учитель, а ви всі брати.І не називайте нікого отцем на землі, бо один вам Отець, що на небі. І не звіться наставниками, бо один вам Наставник, Христос.Хто між вами найбільший, хай слугою вам буде! Хто бо підноситься, буде понижений, хто ж понижується, той піднесеться.»
    Апостолів не називали «всечеснійший», «вседостойнійший» «пресвятий», «пресвятійший», «ваша святість» і рук їм не цілували. До апостолів зверталися по імені. Апостоли пресікали будь-які спроби вшанування :«25 А як увіходив Петро, Корнилій зустрінув його, і до ніг йому впав і вклонився. 26 Та Петро його підвів, промовляючи: Устань, бо й сам я людина!» Дії 10: 25,26

    Отож: Чи потребує Новий Заповіт священиків? Думаю, що після апостольського пояснення таке питання є риторичним. Але ж я знаю, як перекручують Біблію, наводячи цитати, які розглядуваного питання не стосуються, а потім після слова ТОБТО роблять свої власні висновки, гіпотези і припущення (цікаво подивитись на імпровізації навколохристиянської тематики).Якщо хтось знайде у Новому Заповіті, що апостоли були священиками,- ЦИТАТУ В СТУДІЮ !!!
     
  • 09:00 21.03.2008
    0 0
    До: Даяна - #0


    Це ваша особиста думка, чи вона підтверджена якимось фактами?
     
  • 10:55 21.03.2008
    0 0
    До: parkik - #143713

    Цитата:
    Тому до Церкви не ідіть ніколи,

    Вам не набридло перекручувати як Біблію так і мої дописи? Ви пишете від мого імені те, чого я не писала (як і від імені Бога те, чого Він не говорив).Якщо розуміти церкву як це розуміли апостоли (як збір християн), то до такої церкви я не закликала не ходити.
    Цитата:
    а більше того не сповідайтеся ніколи

    Я такого теж не писала, бо Білія каже "Признавайтеся у гріхах один одному". Біблія закликає до покаяння.Тому написане вами можна разглядати як наклепництво.
    Цитата:
    і не оxрестили Ваших дітей!

    Я такого не писала. Ви знову прекручуєте як завжди.
    Апостоли, НЕ БУДУЧИ СВЯЩЕНИКАМИ, христили людей, тому я ніколи не заперечувала того, що робили апостоли.
    Цитата:
    А то ще попадете в рай, і Даяна не буде щаслива...

    І такого я не писала. Одна із Заповідей: "НЕ СВІДКУЙ НЕПРАВДИВО!" Пам’ятайте про це. Цей форум для того, щоб вести полеміку про зміст написаного, а не обговорювати форумчан. Я навела зміст апостольського вчення , тому прошу писати не про мене, а про той зміст, прокоментувати його і у випадку незгоди виставляти претензії до Ісуса та його апостолів.
    До: POMAH - #143721

    Цитата:
    Це ваша особиста думка, чи вона підтверджена якимось фактами?

    Ви про що? Про те, що священство у Н.З. міняється?
    "Коли бо священство зміняється , то з потреби буває переміна й Закону."
    Чи про те, що Ісус замінив священиків?
    "Він є Посередник Нового Заповіту""Отакий бо потрібний нам Первосвященик: святий, незлобивий, невинний, відлучений від грішників, що вищий над небеса,
    27 що потреби не має щодня, як ті первосвященики, перше приносити жертви за власні гріхи, а потому за людські гріхи, бо Він це раз назавжди вчинив, принісши Самого Себе.
    28 Закон бо людей ставить первосвящениками, що немочі мають, але слово клятви, що воно за Законом, ставить Сина, Який досконалий навіки! " (Євр.7: 12-28)
    «11. І кожний священик щоденно стоїть на служінні і багато разів приносить одні й ті самі пожертви, котрі ніколи не можуть винищити гріхи»«Один бо є Бог, і один Посередник між Богом та людьми, людина Христос Ісус»
    Я ж не Parkik, що говорить від себе замість Бога. Якщо Ви маєте у Н.З. інші факти, то наведіть їх і прокоментуєте ап.Павла (Євр. 8 і 9 розділи).
     
  • 20:55 21.03.2008
    0 0
    До: Даяна - #143724


    1-е до коринтян 4
    1 Нехай кожен нас так уважає, якби служителів Христових і доморядників Божих таємниць

    2-е до коринтян 3
    6 І Він нас зробив бути здатними служителями Нового Заповіту, не букви, а духа, бо буква вбиває, а дух оживляє.

    2-е до коринтян 6
    1 А ми, як співробітники, благаємо, щоб ви Божої благодаті не брали надармо.
    2 Бо каже: Приємного часу почув Я тебе, і поміг Я тобі в день спасіння! Ось тепер час приємний, ось тепер день спасіння!

    1-е Тимотея 4
    6 Як будеш оце подавати братам, то будеш ти добрий служитель Христа Ісуса, годований словами віри та доброї науки, що за нею слідом ти пішов.
    7 Цурайся нечистих та бабських байок, а вправляйся в благочесті.
    14 Не занедбуй благодатного дара в собі, що був даний тобі за пророцтвом із покладенням рук пресвітерів.

    Як бачимо із вище наведеної цитати апостол Павло нагадуючи Тимотею про його висвячення на служителя Христового, чітко вказує, як це сталось, через накладання рук пресвітерів Тимотей отримав БЛАГОДАТНИЙ ДАР!
     
  • 21:01 21.03.2008
    0 0
    До: Даяна - #143724


    1-е до коринтян 4
    1 Нехай кожен нас так уважає, якби служителів Христових і доморядників Божих таємниць

    2-е до коринтян 3
    6 І Він нас зробив бути здатними служителями Нового Заповіту, не букви, а духа, бо буква вбиває, а дух оживляє.

    2-е до коринтян 6
    1 А ми, як співробітники, благаємо, щоб ви Божої благодаті не брали надармо.
    2 Бо каже: Приємного часу почув Я тебе, і поміг Я тобі в день спасіння! Ось тепер час приємний, ось тепер день спасіння!

    1-е Тимотея 4
    6 Як будеш оце подавати братам, то будеш ти добрий служитель Христа Ісуса, годований словами віри та доброї науки, що за нею слідом ти пішов.
    7 Цурайся нечистих та бабських байок, а вправляйся в благочесті.
    14 Не занедбуй благодатного дара в собі, що був даний тобі за пророцтвом із покладенням рук пресвітерів.

    Як бачимо із вище наведеної цитати апостол Павло нагадуючи Тимотею про його висвячення на служителя Христового, чітко вказує, як це сталось, через накладання рук пресвітерів Тимотей отримав БЛАГОДАТНИЙ ДАР!
     
  • 21:54 21.03.2008
    0 0
    Вибачте за повторення в мене чомусь укрцент погано відкривається.
     
  • 22:10 21.03.2008
    0 0
    До: POMAH - #143742

    Дякую, Романе вам за подані цитати. Слово "пресвітер" у перекладі на українську означає "старійшина". Я цього ніколи не заперечувала і навіть сама писала, що серед перших християн були старійшини (пресвітери) чи наглядачі (єпископи), які були служителями Христовами. Служитель правильно українською буде "служник", тобто робітник, працівник, слуга. Це не посада і не сан. Стосовно покладання рук, то дійсно описано, що ті, які були охрищені Духом святим через покладання рук передавали святий Дух іншим.
    Якщо у вас є цитати про те, що апостоли юбули священиками (а це слово у Новому Заповіті зустрічається сотні разів), то наведіть будь-ласка такі цитати.
    А взагалі, то я би просила вас прокоментувати пояснення Павла про зміну священства у Євр. (8.9 розділи). Там вже дійсно мова йде про священиків у понятті духовного сану (касти), а не просто про слуг (служителів) чи старійшин.
     
  • 00:19 22.03.2008
    0 0
    До: POMAH - #143743

    Стосовно рукопокладання, то сьогодні це зробили елементом "висвячення" у духовний священицький сан (касту). Але у новозавітні часи це було пов’язано з Духом святим. Благодать святого Духа не є прерогативою лише якоїсь касти і Дух сходив не лише через покладання рук, а міг сходити на цілий натовп християн незалежно від того, яку вони роль відігравали у зборі:
    "“Коли ж почався день П’ятдесятниці, всі вони були разом. І раптом почувся шум із неба, ніби буря налетіла і переповнила увесь дім, де сиділи вони. І з’явилися їм язики, немовби з полум’я, та й на кожному з них по одному осіли. Всі ж вони сповнилися Духом Святим і почали говорити іншими мовами, як їм Дух промовляти давав.”
    Отож через покладання рук святий Дух предавався так би мовити "у тому числі". У Н.З. можна зустріти випадки, де цю дію робили з метою хрищення, бо було водне хрищення (Іванове), а було обіцяне хрищення Духом святим (Ісусове), і тут мова не йде про якесь "висвячення" на священицький сан:
    В тих днях як Аполлос був у Корінті, Павло, пройшовши через горішні околиці, прибув у Ефес і, знайшовши там деяких учнів, спитав їх: Чи отримали ви Святого Духа коли увірували? Ті йому відповіли: Ми й не чули, що є Дух Святий. І він спитав: Яким хрищенням ви охристилися? Ті відповіли: Хрищенням Івана. Тоді Павло промовив: Іван христив хрищенням покаяння, кажучи людям, щоб вірували в Того, що по ньому прийде, тобто в Ісуса. Почувши це, вони христились в ім’я Господа Ісуса. Як Павло поклав на них руки, Дух Святий зійшов на них, і вони почали говорити мовами і пророкувати. Було ж їх усього яких дванадцять чоловіків. (Дії 19:1-8).

    «Як зачули ж апостоли, які в Єрусалимі були, що Боже Слово прийняла Самарія, то послали до них Петра та Івана. А вони, як прийшли, помолились за них, щоб Духа Святого вони прийняли, бо ще ні на одного з них Він не сходив, а були вони тільки охрищені в Ім’я Господа Ісуса. Тоді на них руки поклали, і прийняли вони Духа Святого!»
    Дії 8: 14-17.

    А стосовно керівництва, то звичайно що у будь-якій громаді, партії, товаристві необхідна організація роботи і відповідальні особи. У християнстві неважливо, як вони називаються: старійшина,наглядач, директор чи бос , головне питання, яке тут підняте,- чи потребує Новий Заповіт особливого священицького сану (касти), як посередників між Богом і людьми. Саме у такому ракурсі це питання пояснив Павло у посланні до Євр.(8 і 9 розділ), тому я би не хотіла зараз відволікатись на інші теми, а розглянути питання у контексті Павлового пояснення:
    - Чи відбулася зміна священицтва у Н.З.
    - Чи називали апостолів священиками.
    - Чи замінив Ісус собою священицький сан як посередників між Богом і людьми.
    ВІдповідь на ці питання і є відповіддю на те, чи потребує Н.З. священиків.
     
  • 22:03 22.03.2008
    0 0
    Опонентів розглядуваної теми прошу прокоментувати Євр.(8 і 9 розділи) і відповісти на питання:
    1. З якою метою Бог встановив священиків? Які функції вони мали здійснювати? Чи були вони посередниками між Богом і людьми ?
    2. Чи змінилось священство у Новому заповіті? Якщо так, то яким чином?
    Хто у Новому Заповіті виконує ті функції , які на священиків були покладені Богом? Чи Ісус виконує зараз ті функції? Чи є Ісус посередником між Богом і людьми? Чи замінив Ісус собою священиків як посередників між Богом і людьми? Чи є ще хтось крім Ісуса посередниками?
    3. Чи апостоли називали себе священиками? Чи називали їх так інші християни?
    І висновок: Чи потребує Новий Заповіт священиків?
     
  • 13:49 23.03.2008
    0 0
    До: Даяна - #143791


    Цитата:
    Слово "пресвітер" у перекладі на українську означає "старійшина". Я цього ніколи не заперечувала і навіть сама писала, що серед перших християн були старійшини (пресвітери) чи наглядачі (єпископи), які були служителями Христовами. Служитель правильно українською буде "служник", тобто робітник, працівник, слуга.


    Скажіть будь ласка якими словниками Ви користувались у перекладі з оригінального тексту Нового Завіту, чи то не Ви перекладали?

    Відповіді на запитання вже готуються.
     
  • 14:16 23.03.2008
    0 0
    До: POMAH - #143815

    Цитата:
    Скажіть будь ласка якими словниками Ви користувались у перекладі з оригінального тексту Нового Завіту, чи то не Ви перекладали?

    Для вас звичайно найбільшим авторитетом у цьому випадку буде католицька література, тому я відповім так:
    Це слово так перекладається у БУДЬ-ЯКОМУ словнику чи енциклопедії, в тому числі і в римо-католицькому катехизмі. Незважаючи на те, що римо-католицькі богослови у різні понятя привнесли багато надуманого, все ж таки вони не ототожнюють понятя "пресвітер" і "священик" (наводжу вам католицький сайт):

    " Терміни пресвітер і священик не слід уважати абсолютними синонімами , у перекладах слід зберігати таку відповідність: πρεσβύτερος, presbyter — пресвітер,
    ίερεύς, sacerdos — священик (див. Катехизм Католицької Церкви, 2002, 1536-1568).

    http://www.ucu.edu.ua/poradnyk/theological.comment...

    Тобто тут католики намагаються ототожнити зі словом "священик" лише одне слово грецького походження: ієрей, що буквально означає "жрець".
    Стосовно сучасної складної піраміди ієрархії (вищий-нижчий духовницький сан), то це придумано вже у позаапостольські часи.
     
  • 14:33 23.03.2008
    0 0
    Служитель у даному значенні перекладений із грецького слова διακονος (diakonos), яке аж ніяк не можна охарактеризувати такими словами, як робитник, воно має набагато глибший сенс.

    до Тимотея 4:14
    І щоб стати дияконом потрібно було щоб пресвітер πρεσβυτεριοs (prezbiterios) поставив руки на вибраного з народу, щоб той прийняв "благодатний дар" χαρισματος (charizmatos).

    Доречі в грецьких текстах Нового Завіту слова πρεσβυτεριοs (prezbiterios) та ιερευς (iereus) вживаються, як синоніми.

    А на рахунок священства то у нас звами різні розуміння цього служіння.
    І зверніть увагу на те, що ап. Павло говорить про зміну священства, а не його відміну.
     
  • 16:00 23.03.2008
    0 0
    До: POMAH - #143817

    Цитата:
    Служитель у даному значенні перекладений із грецького слова διακονος (diakonos), яке аж ніяк не можна охарактеризувати такими словами, як робитник, воно має набагато глибший сенс.

    Погоджуюсь.Поняття схожі але не тотожні.Воно ближче зі словом "слуга" і до поняття "священик" стосунку не має.
    Цитата:
    до Тимотея 4:14
    І щоб стати дияконом потрібно було щоб пресвітер πρεσβυτεριοs (prezbiterios) поставив руки на вибраного з народу, щоб той прийняв "благодатний дар" χαρισματος (charizmatos).


    Тимофій, як і інші християни, був служителем (служником, слугою) Ісуса Христа і я нічого не маю проти того, що приймаючи Тимофія на служіння Ісусу Христу, на його покладено руки, з допомогою чого посилався Дух святий (як це робилось і з багатьма іншими християнами): "Як будеш оце подавати братам, то будеш ти добрий служитель Христа Ісуса, годований словами віри та доброї науки, що за нею слідом ти пішов".

    "Не занедбуй благодатного дара в собі, що був даний тобі за пророцтвом із покладенням рук пресвітерів".

    З цього ми бачимо лише те, що Тимофій, ставши на шлях християнства, із покладанням рук прийняв благодать святого Духа, а благодать Духа не є ексклюзивною прерогативою лише певної касти. Про священицтво тут не йдеться.

    Цитата:
    Доречі в грецьких текстах Нового Завіту слова πρεσβυτεριοs (prezbiterios) та ιερευς (iereus) вживаються, як синоніми.

    Це запречується навіть католицькими поясненнями, які я подала вище у посиланні.

    Цитата:
    А на рахунок священства то у нас звами різні розуміння цього служіння.

    Перепрошую,... не у вас з вами, а у вас з апостолом Павлом.

    Цитата:
    І зверніть увагу на те, що ап. Павло говорить про зміну священства, а не його відміну.

    О... звичайно, я звернула на це увагу. ВІдбулася ЗМІНА: замість священиків - Ісус, себто зміна посередників, а саме посередництво не відмінилось, воно перейшло до Ісуса.
     
  • 17:47 23.03.2008
    0 0
    До: Даяна - #143822



    Цитата:

    Цитата:
    А на рахунок священства то у нас звами різні розуміння цього служіння.

    Перепрошую,... не у вас з вами, а у вас з апостолом Павлом.


    Не розумію, в чому Ви мене звинувачуєте?!

    Ви говорите про священство, як про якусь касту вибраних, демонізуючи його.

    Христос говорить про нове священство, яке Він передав Апостолам, апостоли своїм учням, а Христос завжди залишається Архиєреєм, Архисвящеником, саме це і доказує ап. Павло євреям у тому посланні, яке Ви цитуєте, і старозавітнє священство не має нічого спільного із Новозавітнім!
     
  • 17:59 23.03.2008
    0 0
    До: Даяна - #143822


    Цитата:
    " Терміни пресвітер і священик не слід уважати абсолютними синонімами , у перекладах слід зберігати таку відповідність: πρεσβύτερος, presbyter — пресвітер,
    ίερεύς, sacerdos — священик (див. Катехизм Католицької Церкви, 2002, 1536-1568).

    Цитата:
    Це запречується навіть католицькими поясненнями, які я подала вище у посиланні.


    І де Ви побачили тут заперечення, тут тільки підтверджується що ці слова є синонімами, але не абсолютними.
     

Чи потребує Новий Заповіт священиків?

Наші Друзі: Новини Львова